Μαθητές και καθηγητές του 11ου ΓΕΛ Ηρακλείου στην Πολωνία

Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS, Divestity in STEAM – STEAMDIVE

Το 11ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου συμμετέχει στο πρόγραμμα DIVERSITY IN STEAM (STEAMDIVE) το οποίο περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος σπουδών με μαθησιακές δραστηριότητες και σχέδια μαθημάτων για την ενσωμάτωση θεμάτων ένταξης, ενσυναίσθησης και πολιτισμικής πολυμορφίας. Tο Μάρτιο του 2024 (12/3/2024 – 15/3/2024) πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η τρίτη επίσημη συνάντηση, την οποία διοργάνωσε το DANMAR Computer στο Rzeszow της Πολωνίας. Η συνάντηση αυτή ήταν ξεχωριστή γιατί για πρώτη φορά συμμετείχαν μαθητές από Ελλάδα, Πορτογαλία, Σερβία και Πολωνία. Το Λύκειο εκπροσώπησαν 5 μαθητές, από την Α’ και Β’ λυκείου, μαζί με τους εκπαιδευτικούς Θεοδωρομανωλάκη Μανώλη (ΠΕ86), Σιουμπάρα Μαρία (ΠΕ0402) και Αγριμάκη Ανεζίνη (ΠΕ86).

Το έργο STEAMDIVE στοχεύει στην προώθηση της ένταξης, της διαφορετικότητας και της δημιουργικής σκέψης στην εκπαίδευση μέσω καινοτόμων χρήσεων του STEAM. Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη δύο εφαρμογών λογισμικού. Το πρώτο, Maths to Cubism, διδάσκει τους μαθητές να δημιουργούν πίνακες ψηφιακού κυβιστικού στυλ χρησιμοποιώντας γεωμετρικά σχήματα. Οι μαθητές μαθαίνουν κωδικοποίηση για να χειρίζονται σχήματα και στη συνέχεια δημιουργούν τέχνη εμπνευσμένη από διάσημους κυβιστές ζωγράφους. 

Στη συνάντηση αυτή οι μαθητές πήραν μέρος στο πρώτο Hackathon, αλληλεπίδρασαν με πολύ όμορφο τρόπο και άφησαν το δικό τους ιδιαίτερο αποτύπωμα. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης κατάφεραν να μετατρέψουν, με τη χρήση των μαθηματικών και κυρίως της γεωμετρίας, συγκεκριμένες παραστάσεις σε ζωγραφικούς πίνακες που ακολουθούν το ρεύμα του κυβισμού. 

Επισκέφτηκαν επίσης το PCI (Podkarpackie Centrum Innowacji), μια εταιρεία που προωθεί καινοτομίες και ψηφιακές τεχνολογίες. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία μέσω βιωματικής διαδικασίας να συμμετέχουν στον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης. και να κάνουν τη σύνδεση μεταξύ των κόσμων της επιστήμης, των επιχειρήσεων και της διοίκησης. Επισκέφτηκαν και το Szkoła Podstawowa, στο οποίο οι μαθητές γνώρισαν το εκπαιδευτικό σύστημα της Πολωνίας, αλληλεπίδρασαν και συνεργάστηκαν με μαθητές άλλων χωρών σε διάφορα επιστημονικά πεδία. Αντιλήφθηκαν τις δυνατότητες που παρέχει η ψηφιακή τεχνολογία, ενισχύθηκε η δημιουργικότητά, η κριτική σκέψη τους, η συνεργασία με μαθητές άλλων χωρών και πολιτισμών καθώς, επίσης, συνειδητοποίησαν ότι είναι ενεργά μέλη όχι μόνο της πατρίδας τους, της Ελλάδας αλλά και της σύγχρονης Ευρώπης.

“Είμαστε περήφανοι για τα παιδιά του σχολείου μας που έλαβαν μέρος γιατί μας εξέπληξαν τόσο ευχάριστα με την ποιότητα, το ήθος και την συμπεριφορά τους. Παράλληλα, μέσα σε ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον συνεργασίας, συζητήθηκαν οι στόχοι, η πορεία και η εξέλιξη που προγράμματος. Η χαρά μας είναι μεγάλη καθώς βλέπουμε το έργο STEAMDIVE να εξελίσσεται. Ενθαρρύνοντας τη δημιουργική σκέψη, την ενσυναίσθηση και την κοινωνική συνείδηση στους μαθητές, μέσω καινοτόμων προσεγγίσεων STEAM, το έργο στοχεύει στη δημιουργία μιας μελλοντικής γενιάς εξοπλισμένης για να γιορτάσει τη διαφορετικότητα και να διαμορφώσει μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς”, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το σχολείο.

ms3.jpg

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί